Op donderdag 25 september vond de eerste demo sessie plaats voor een aantal bedrijven, zelfstandigen en andere geïnteresseerden. In de landelijke omgeving net buiten Oudenaarde genoten de aanwezigen met een hapje en een drankje van de voorstelling van DeskManager.

 

Gebruiksvriendelijkheid en prijsstelling centraal

Andy Van Nieuwenhuyse (Functioneel verantwoordelijke) nam het woord en gaf een introductie over het ontstaan en het doel van DeskManager. We kregen immers vaak vragen naar een softwarepakket, die door ons werden doorgespeeld naar verschillende softwareleveranciers. Echter bleek steeds de prijs, de complexiteit van het pakket of het gebrek aan interesse van de leveranciers het grote probleem te zijn. Zodoende hebben we besloten zelf een pakket te ontwikkelen dat wél betaalbaar is en waarbij eenvoud centraal staat. Zo groeide DeskManager de voorbije jaren op basis van onze ervaring binnen de sector tot het modulaire pakket dat we vandaag aanbieden.

Van offerte tot opvolgen facturen

Aan de hand van een eerste demo werd getoond hoe eenvoudig men in DeskManager een offerte kan aanmaken, dit door middel van een nieuwe klant en nieuwe artikelen te creëren. Bij het aanmaken van een nieuwe offerte kan men vanuit deze offerte ook de nieuwe klant en eventueel nieuwe artikelen aanmaken, zo wordt het aanmaken van offertes zeer eenvoudig en hoeft u niet steeds te schakelen tussen schermen indien nieuwe artikelen of klanten moeten aangemaakt worden. Zo werd ook gedemonstreerd dat de offerte omzetten in een factuur slechts één klik in beslag neemt en dat het opvolgen van openstaande facturen en ingeven van meerdere betalingen op een zéér gebruiksvriendelijke manier gebeurd. U zoekt de openstaande facturen op basis van klant of factuurnummer en DeskManager stelt automatisch het openstaand saldo voor. Eens alle gewenste betalingen zijn ingegeven, kunnen deze geïmporteerd worden via 1 simpele klik op de knop.

Prestaties ingeven via smartphone

Na een korte pauze, waarbij de aanwezigen konden genieten van een variatie aan verse belegde broodjes, ging de tweede demo sessie van start waarin de planningsmodule in detail werd besproken. Het inplannen van offertes of prestaties in de grafische planning werd aan de hand van verschillende voorbeelden getoond. Dankzij de eenvoudige “Drag & Drop” functionaliteit kunnen de prestaties over de agenda’s van werknemers worden gesleept en kunnen tijdstippen aangepast worden. Prestaties aanmaken of kopiëren gebeurt in enkele klikken!

Vervolgens demonstreerde Davy Marichael (Technisch verantwoordelijke) door middel van een iPad hoe eenvoudig het is vanop afstand prestaties te registreren. Via de mobiele prestaties kunt u uw planning bekijken, prestaties ingeven en klantinformatie opzoeken. Aangezien deze mobiele module een website is, kan u de prestaties registreren via smartphone, tablet, laptop en andere toestellen waarop men kan surfen.

Huren of kopen: scherpe prijzen

Ter afsluiting van deze eerste demo sessie gaf Andy nog een korte toelichting bij de verschillende optionele modules en de keuze tussen DeskManager huren of kopen. Zo hoeft u zich bij het huren van DeskManager niks aan te trekken van het nemen van backups van DeskManager en de server. Verder beschikt u bij het huren van DeskManager steeds over de laatste versie en hoeft u zich niks aan te trekken van nieuwe updates.

Bij het kopen dient u zelf over een server (of andere computer) te beschikken waarop de database kan geïnstalleerd worden. Hier bent u dan zelf verantwoordelijk voor het nemen van backups en de uptime van de server. Het voordeel van het aankopen van DeskManager is dat u éénmalig een prijs betaald en vervolgens zelf bepaald of u bepaalde updates wenst in gebruik te nemen of niet.

Reacties

Na de demo sessie werd via een evaluatieformulier scores toegekend aan "inhoud", "sprekers", "duur van de demo", "accommodatie", "catering" en "bruikbaar in mijn bedrijf".
De aanwezigen waren duidelijk: 81.73 %!

Enkele reacties:

“Zeer knap opgebouwd pakket waarbij ik ongetwijfeld de kostprijs in een mum van tijd terug verdien!”
“Voor amper 36 EUR per jaar mijn werknemer zijn prestaties ter plaatse laten registreren? Zeer goedkoop en een gigantische tijdswinst!”
“Nu starten met de standaardmodules en nadien de aankoopmodule erbij nemen zonder dat we terug van 0 moeten starten, dat is ideaal!”

Volgende demo sessie

Wenst u zelf ook een gratis demo sessie bij te wonen? Contacteer ons dan via onderstaand formulier en u blijft op de hoogte van de volgende sessie. Wilt u echter onmiddellijk een demo bij u op kantoor of bij u thuis, geen probleem! Neem contact met ons op om een afspraak te maken.

Geef hieronder uw gegevens in en wij houden u op de hoogte van de volgende demo sessie!